Для батьків

Шановні батьки!
Почалися літні канікули. На жаль, не вдається уникнути прикрих випадків
(пожежі, утоплення), що виникають з вини дітей.

Легковажне поводження малечі з вогнем, водою, газом, незнання елементарних правил безпечної поведінки - першопричини сумних та трагічних наслідків.

Не залишайте своїх дітей без нагляду, без постійної турботи й піклування!
Дбайте про їхню небезпеку, дотримуючись правил безпечної поведінки в побуті, на вулицях населених пунктів, під час відпочинку біля води, у лісових масивах та горах. Це варто зусиль!

Виховуйте у дітей навички культури безпечної поведінки, демонструючи на власному прикладі обережність у поводженні з вогнем, газом, водою, побутовою хімією, ліками, електричними приладами.
Знайдіть щодня хоч декілька хвилин на відверту розмову з дітьми про це. Пам'ятайте, що вимірюватимуться ці хвилини ціною життя.

А щоб неждана мить не стала початком великої біди, потрібно давати дітям чіткі рекомендації, як діяти в тій чи іншій ситуації, неодмінно перевіряти, чи засвоїли ваші малюки урок, не шкодувати часу, щоб повторити знову й знову.

Завжди цікавтеся, де й з ким проводять вільний час ваші діти, чи безпечні їхні ігри та забавки.
Шановні батьки ! Пам'ятайте, що життя наших дітей залежить тільки від вас!







Щоб створити стан психологічного комфорту для її розвиту батькам необхідно:
- дозволити дитині відмовлятися від дискомфортної діяльності, уникати практики примусу;
- заохочувати її ініціативу; стимулювати бажання самостійно проявляти творчість;
- надавати право на вільний час, який можна витрачати на власний розсуд;
- давати змогу доводити розпочату справу до кінця і бачити кінцевий результат своєї діяльності;
- забезпечувати спокій удома, відмовлятися від критики, різких жестів, авторитарних дій, принизливих , недоброзичливих висловлювань;
- відмовитися від надмірної опіки;
- постійно зміцнювати в дитині впевненість у собі , у власних силах;
- не перехвалюйте дитину, але і не забувайте заохочувати її, коли вона цього заслуговує. Пам’ятайте, що похвала так само, як і покарання, має бути співвіднесена з вчинком;
- не порівнюйте дитину з іншими дітьми. Порівнюйте її з самою собою (тим, якою вона була вчора, і, можливо, буде завтра);
- не оберігайте дитину від повсякденних справ, не вирішуйте за неї всі проблеми, але і не перевантажуйте її тим, що їй не під силу. Нехай дитина виконує доступні їй завдання й одержує задоволення від зробленого;
- уникайте крайнощів: не можна дозволяти дитині робити усе, що їй захочеться, але не можна й усе забороняти, чітко вирішіть для себе, що можна і що не можна, узгодьте це з усіма членами родини;
- не карайте дитину поспішно, не розібравшись, покарання має бути справедливим. Покарання діє, коли воно породжує каяття, а не образу, приниження, незадоволення через несправедливість. Як говорить народна мудрість: «Дитину карає той, хто її любить, покарання без любові - жорстокість»;
- приділіть дитині досить уваги, нехай вона ніколи не почувається забутою. Нехай ваша дитина в кожен момент часу відчуває, що ви любите, цінуєте й приймаєте її. Не соромтесь приголубити і пожаліти.Нехай вона бачить, що бажана і важлива для вас.
Пам’ятайте:
- якщо дитину постійно критикують , вона вчиться ненавидіти;
- якщо дитину хвалять, вона вчиться бути вдячною;
- якщо дитину висміюють, вона стає замкнутою;
- якщо дитину підтримують, вона вчиться цінувати себе;
- якщо дитина росте в докорах, вона житиме з постійним „комплексом провини”;
- якщо дитина росте в терпимості, вона вчиться розуміти інших;
- якщо дитина росте в чемності, вона вчиться бути справедливою;
- якщо дитина росте у безпеці, вона вчиться довіряти людям;
- якщо дитина росте у ворожнечі, вона вчиться бути агресивною;
- якщо дитина живе у розумінні та доброзичливості, вона вчиться знаходити любов у світі та бути ЩАСЛИВОЮ!


Вирази, які боляче травмують дитячі душі, вирази, яких бажано уникати:
Я тисячу раз тобі казав…
Невже тобі не зрозуміло, що…
Скільки разів треба повторювати…
Всі люди…, а ти…
Ну на кого ти схожа?..
Що ти до мене причепилась?..
Ти такий, як твій батько (мати)…

А тепер вирази, які бажано вживати якомога частіше:
Ти в мене такий хороший!
Порадь мені, будь-ласка…
Ти мене завжди правильно розумієш…
Ти в мене молодець!
Як я тобі вдячна!

Які в тебе чудові друзі!


Ігри та вправи для розвитку моторики руки



Щодня пропонуйте дітям такі заняття! Не поспішаєте за дитину робити те, що вона може і повинна робити сама, нехай спочатку повільно, але самостійно.

Якщо вам вдалося організувати вдома спортивний куточок і малюк може лазити по спортивних сходах, підтягуватися на канаті, перекидатися на турніку, рука у нього буде міцною і твердою. Дайте своїй дитині молоток, пилу, цвяхи і змайструйте разом з ним нехитрий, але корисний виріб - рука дитини придбає упевненість і спритність.

При такому усебічному тренуванні шкільні заняття будуть для дитини не такими стомливими. Корисно перевірити результати копіткої роботи по формуванню руху кисті. Для цього використовуйте тест "вирізування круга", провівши його до початку тренування і після його закінчення.

Усі ці вправи приносять потрійну користь дитині: по-перше, розвивають руки, готуючи до опанування письма, по-друге, формують у неї художній смак, що корисно в будь-якому віці, і по-третє, дитячі фізіологи стверджують, що добре розвинена кисть руки "потягне" за собою розвиток інтелекту. 

1. Ліплення з глини і пластиліну. Це дуже корисно, причому ліпити можна не лише з пластиліну і глини. Якщо у дворі зима - що може бути краще снігової баби або ігор в сніжки. А влітку можна спорудити казковий замок з піску або дрібних камінчиків.

2. Малювання або розфарбовування картинок - улюблене заняття дошкільників. Звернути увагу потрібно на малюнки дітей. Чи різноманітні вони? Якщо хлопчик малює тільки машини і літаки, а дівчинка схожих один на одного ляльок, то це навряд чи позитивно вплине на розвиток образного мислення дитини. Батькам і вихователям необхідно урізноманітнити тематику малюнків, звернути увагу на основні деталі, без яких малюнок стає спотвореним.

3. Виготовлення виробів з паперу. Наприклад, виконання аплікацій. Дитині треба уміти користуватися ножицями і клеєм.

4. Виготовлення виробів з природного матеріалу: шишок, жолудів, соломи та інших доступних матеріалів.

5. Конструювання.

6. Застібання і розстібання ґудзиків, кнопок, гачків.

7. Зав'язування і розв'язування стрічок, шнурків, вузликів на мотузку.

8. Загвинчування і розгвинчування кришок банок, пляшечок і т. д.

9. Всмоктування піпеткою води.

10. Нанизування намистинок і ґудзиків. Влітку можна зробити намисто з горобини, горішків, насіння гарбуза і огірків, дрібних плодів і т. д.

11. Плетіння кісок з ниток, вінків з квітів.

12. Усі види ручної творчості : для дівчаток - в'язання, вишивання і т. д., для хлопчиків - карбування, випалювання, художнє випилювання і т. д. Навчити наших дітей усьому, що уміємо самі!

13. Перебирання круп: насипати в невеличке блюдце, наприклад, гороху, гречки та рису і попросити дитину перебрати.

14. "Показ" вірша. Нехай дитина показує руками усе, про що говориться у вірші. По-перше, так веселіше, а значить, слова і зміст запам'ятаються краще. По-друге, така маленька вистава допоможе дитині краще орієнтуватися в просторі і користуватися руками.

15. Тіньовий театр. Попросити малюка з'єднати великий і вказівний пальці, а інші розпустити віялом. Диво: на освітленій настільною лампою стіні з'явиться папуга. Якщо розпрямити долоню, а потім зігнути вказівний палець і відкопилити мізинець, на стіні з'явиться собака.

16. Ігри з м'ячем, кубиками, мозаїкою.

   

Допоможемо нашим дітям вчитися добре!

http://simya.com.ua/articles/68/25718/

Чарівна скарбничка казок